Finanšu konsultanta un BNI Vivaldi direktora Edgara Zālīša stāsts

Finanšu konsultanta un BNI Vivaldi direktora Edgara Zālīša stāsts
Foto no Edgara Zālīša privātā arhīva

Veiksmīgam uzņēmējam un spēcīgam personīgajam zīmolam jāspēj riskēt un jāizmēģina jaunas lietas, lai sasniegtu lieliskus rezultātus un gūtu panākumus. Un tieši tāds ir arī finanšu un ieteikumu mārketinga eksperta Edgara Zālīša personīgā zīmola veiksmes stāsts. Viņš uzskata, ka lielas lietas paveic nevis viens cilvēks, bet gan komanda. Viņu aizrauj cilvēku panākumi, un viņš labprāt palīdz citiem sasniegt mērķus un būt veiksmīgiem līderiem.

Kādas ir Jūsu “superspējas”? Ko Jūs darāt labāk par citiem?

Esmu neglābjams optimists. Ticu, ka viss ir iespējams. Uzticos cilvēkiem standartā un ticu labajam viņos. Esmu pārliecinājies, ka mazie gāž lielus vezumus, ja ir ambīcijas. Un latviešiem ir, vismaz daļai… Otra daļa ‘'konvertēsies'' procesā, kad arvien biežāk pārspēsim vecos rekordus un iekarosim jaunas virsotnes!

Pie “superspējām” noteikti varu minēt divas lietas: spēju “savienot punktus”, redzēt lielo bildi, saskatīt sakarības, kurām ikdienā cilvēki paiet garām. Visspilgtāk tas saistīts ar ikdienas darbu ar uzņēmējiem, kur nereti problēmai, kas ir klientam, varam rast risinājumu ar skatu no malas.

Viss pasaulē ''krīt un ceļas'' labu vai sliktu līderu dēļ. Latvijai pietrūkst ambiciozu līderu. Mana misija ir atrast tos, kuri ir noslēpušies zem sūnām, kā sēnes mežā.

Kāpēc izvēlējāties kļūt par uzņēmēju?

Vēlme darīt kaut ko savu un iegūt brīvības sajūtu savās izvēlēs parādījās vidusskolā, kad 16 gadu vecumā izlasīju Roberta Kijosaki grāmatu “Bagātais tētis, nabagais tētis”. Tā kā ģimenei nebija lielu uzkrājumu, es sapratu, ka, lai izveidotu biznesu, vajadzēs finansējumu.

Kur ir nauda? Kā vislabāk saprast, kā to dabūt? Jādodas strādāt uz banku. Tā 2007. gadā “trekno gadu laikā” pēc pāris intervijām dažādās bankās sāku strādāt tajā laikā Nordea bankā klientu apkalpošanā filiālē. Banku industrijā “aizķēros” 10 gadus, kad pēc pēdējiem 3 gadiem korporatīvo klientu finansēšanas nodaļā (tad jau zem Citadeles bankas zīmes) sapratu, ka klientiem varu sniegt lielāku pievienoto vērtību, strādājot ārpus bankas un sadabojoties ar dažādiem finanšu nozares spēlētājiem.

Uzskatu, ka neesmu vēl tajā punktā, kur sauktu sevi par uzņēmēju. Esmu ceļā uz to. Šobrīd biznesa konsultācijas, pārmaiņu vadības un ieteikumu mārketinga nozarē paiet liela daļa manas ikdienas. Realizēju sevi, palīdzot citiem uzņēmējiem, kuri vēlas radīt veiksmes stāstus – uzņēmumus, leģendas ar uzvarētāju kultūru, kurus varēs nodot saviem bērniem nakotnē vai kādu dienu pārdot investoriem, lai dotos pelnītā pensijā.

Kādas ir Jūsu dzīves un darba vērtības?

Nezinu, vai darba un dzīves vērtības var atdalīt, jo gan darbā, gan dzīvē svarīgas ir vienas un tās pašas lietas. Es augstu vērtēju atklātību. Lai arī dažreiz tā var būt sāpīga, tomēr tiešums manā nozarē var ietaupīt līdz pat vairākiem desmitiem tūkstošu eiro, un dzīvē ir līdzīgi, tikai summas mazākas.

Otra vērtība: pateici - izdarīji! Cienu cilvēkus, kuri māk pateikt nē, un tos, kuri pasaka jā un pie tā arī pieturas. Visi pārējie varianti ir toksiski sabiedrībai kopumā. Pārāk bieži nākas sastapties ar cilvēkiem, kuri “peld” pa dzīvi, bārstās ar tukšiem solījumiem. Cenšos sev apkārt pulcēt tos, uz kuriem varu paļauties, un domāju, ka man tas izdodas diezgan labi.

Kurus vārdus un frāzes Jūs visbiežāk lietojat, lai raksturotu sevi?

Kaut ko izdarīt darīšanas pēc es nevaru. Neesmu pedants visās lietās, bet darbā esmu gatavs iet to papildus kilometru, lai pretendētu uz izciliem rezultātiem. Patīk riskēt un izmēģināt jauno, lai plūktu laurus un “izgrieztu pogas” konkurentam, iekarotu tās virsotnes, kur neviens iepriekš vēl nav bijis. “Naudai jāpaliek ģimenē” - jāspēlē komandā, lielas lietas nekad nepaveic viens cilvēks, bet komanda.

Azartisks, godīgs, sapņotājs, patriots. Ticu, ka dzīvojam lieliskā laikā, vislabākajā zemē un “maziņš” ir mūsu konkurētspēja, salīdzinot ar visu pārējo pasauli, un to izmantot mēs varam, ja darīsim savu darbu gudri. Jābūt slinkiem, esmu ļoti slinks. Ticu, ka slinkums ir galvenais evolūcijas faktors, kapēc pasaule attīstās. Daru lietas labāk kārtīgi, varbūt izmantoju dārgāku risinājumu, bet, lai uzdevums būtu atrisināts vai līdz minimumam samazināta problēmas rašanās tuvākā nākotnē.

Kas padara Jūsu darba rezultātus interesantus un unikālus?

Pielietotie risinājumi un rezultāts. Uzņēmumi, ar kuriem strādāju ikdienā vai kā konsultans, vai sadarbības partners BNI tīklošanas organizācijā, ir ļoti dažādi. Tikpat dažādi ir izaicinājumi un pielietojamie risinājumi. Es informāciju analizēju no “pircēja” skatu punkta - vai saprotu piedāvājumu, vai pirkšu, kur es esmu, kad izdaru pirkumus, pieņemu lēmumu. Es labprāt dalos ar bezmaksas rekomendācijām “no malas”, ja uzņēmēji lūdz palīdzību. Kad ir skaidrs, ka cilvēkam man pretī deg acis un viņš varētu sasniegt to, ko vēlas, tikai jāpalīdz ar pareizo instrumentu un taciņas izvēli.

Kas Jūs patiesi aizrauj?

Cilvēku panākumi. Es burtiski kaifoju katru reizi, kad klients sajūsmā iesaucas: “A-haa, tiešām! Kā es to nebiju iedomājies iepriekš?” Baudu to, ja varu palīdzēt un manu darbību rezultātā klients uzņēmumā atver jaunu nodaļu, rada jaunas darbavietas, nopelna vairāk vai būtiski samazina savus izdevumus. Es ticu, ka jebkuram ir iespējas izdarīt visu to, ko varam iztēloties savā prātā, un nav neiespējamu lietu.

Ambiciozi, mērķtiecīgi cilvēki - tā ir mana “degviela”. Man ir mērķis nākamo astoņu gadu laikā palīdzēt 1500 uzņēmumiem organizēt biznesu tā, lai uzņēmēji veido ilgtermiņā pelnošus uzņēmumus, kas viņiem ļauj sniegt labāko pieredzi saviem darbiniekiem. Radīt/uztrenēt 1500 līderus Latvijai. Tas ir iemesls, kāpēc lieliskus biznesa konceptus šobrīd “vedu” arā no Rīgas uz reģioniem. Sākums ir Vidzemē, Siguldā.

Kādam, Jūsuprāt, ir jābūt labam uzņēmuma vadītājam?

Līderim, kurš vada ar labu piemēru. Tātad viņš nav vadītājs, jo tur ir zināmas atšķirības. Vadītāji mūsdienās nerada leģendas, bet pārsvarā izskolo darbaspēku, kurš apguvis zināšanas, aiziet pie līderiem un iegulda savu enerģiju tur. Līderis apzinās, ka lielākā uzņēmuma vērtība ir darbinieki, un attiecīgi arī rada tiem apstākļus, lai tie būtu gatavi strādāt ar 120% atdevi, ir lojāli pret savu darba devēju un ir kopā ar uzņēmumu ilgtermiņā, augot un attīstoties tam līdzi. Viņam ir ambīcijas aizvest uzņēmumu līdz TOP 1, viņam ir izmērāms mērķis un skaidrs plāns, visa komanda zina gan mērķi, gan plānu. Viņš ir gatavs pozitīvi ietekmēt sabiedrību, lokālo komūnu, dažādos veidos dodot apkārtējai videi. Viņš dzīvo ar filozofiju - dots devējam atdodas. Viņam ir iespēja veidot biznesu kādā vietā, un viņš tai dod atpakaļ tādā formā, kā tas konkrētajā laikā ir nepieciešams.

Un visbeidzot - svarīgākā īpašība latviešiem un lielākais klupšanas akmens - jābūt vēlmei sadarboties vienmēr un visur. Cilvēks miljoniem gadu ir izdzīvojis, tikai pateicoties sadarbībai, neviens nav atcēlis dabas likumus. Latvijā aug jauna un attīstās vēl esošā līderu paaudze. Mums aizvien biežāk parādās šādi līderi, kuri “pavelk” līdzi pārējos un ceļ latiņu, tomēr, lai mēs maksimāli izmantotu savu potenciālu, mums šādi līderi nepieciešami vairāk, jo sevišķi biznesā un noteikti valsts pārvaldē/politikā. Un te ir jautājums - ko mēs katrs varam darīt? Sastādi savu plānu! Ja esi līderis, ņem komandu un dodies jaunā piedzīvojumā, ja neesi - atrod līderi, kurš Tev ir pieņemams, un palīdzi viņam sasniegt jaunas virsotnes.

Robežu realitātē nav, tās ir tikai galvā. Lepojamies ar to, kas ir, un esam ambiciozi!

 

Lasiet arī citus Latvijas personīgo zīmolu stāstus:

Uzņēmēja Rinalda Tēra un "RE/MAX" stāsts
Uzņēmējas Zanes Bičevskas un „DIVI grupa” stāsts
Uzņēmēja Oskara Čodora un „Watex” stāsts
Eurolife Latvia realizācijas direktores Hellas Milbretas - Holmas stāsts
Uzņēmēja Pētera Urtāna un "RigaBrain" stāsts
Uzņēmējas Vinetas Spoģes un "Association of Professional Coaches Latvia" stāsts
Stila konsultantes Irēnas Jankovskas stāsts

Atpakaļ