Uzņēmējas Zanes Bičevskas un „DIVI grupa” stāsts

Uzņēmējas Zanes Bičevskas un „DIVI grupa” stāsts
Foto no Zanes Bičevskas personīgā arhīva

Lai gūtu panākumus karjerā, veiksmīgi attīstītu personīgo zīmolu un būtu labs uzņēmējs, ir jāizmanto visas dzīvē sniegtās iespējas, kā arī jābūt daudzpusīgam un atvērtam cilvēkam. Ļoti būtisks Jūsu personīgajam zīmolam ir arī iespaids, kādu Jūs par sevi radāt citiem. It īpaši, ja tas ir pirmais iespaids.

Latvijas IT uzņēmuma „DIVI grupa” vadītāja Zane Bičevska ir gan veiksmīga uzņēmēja, gan arī smaidīga, komunikabla un interesanta personība. Vai tas būtu pirmais iespaids, vai jau vairākkārtēja tikšanās - ikviens, kurš kaut reizi ir ar viņu komunicējis, pēc sarunas ir guvis pozitīvas un iedvesmojošas sajūtas.

Kādas ir Jūsu “superspējas”? Ko Jūs darāt labāk par citiem?

Man ir augstas darba spējas. Esmu ļoti daudzpusīga, spēju darīt ļoti daudzas lietas.

Kāpēc izvēlējāties kļūt par uzņēmēju?

Manuprāt, reti kurš uzņēmējs pats izvēlas par tādu kļūt. Dzīve iemet cilvēkus tajā situācijā. Daži cilvēki izmanto iespēju, un daži – to neizmanto. Man dzīve tā sagriezās, ka es varēju kļūt par uzņēmēju. Un es to izdevību arī izmantoju. Sākumā strādāju kā darbinieks, bet vēlāk jau uzsāku uzņēmējdarbību.

Kādas ir Jūsu dzīves un darba vērtības?

Prieks, gandarījums, attiecības ar cilvēkiem – tās ir manas vērtības. Tās dod to dzīves jēgu. Ko vēl vairāk vajag?

Kurus vārdus un frāzes Jūs visbiežāk lietojat, lai raksturotu sevi?

Uzskatu, ka cilvēku pašu vairāk raksturo viņa darbi, un mazāk – vārdi. Grūti pateikt par sevi kaut ko. Esmu mazliet traka, ļoti pozitīvs un vitāls cilvēks.

Kas padara Jūsu darba rezultātus interesantus un unikālus?

Tā kā mūsu uzņēmums darbojas IT jomā, tad tur jau tas rezultāts automātiski ir unikāls. Mēs katru reizi izgatavojam unikālu produktu, kas uzturēts ar tādu informācijas sitēmu, kādu klients tieši būtu gribējis. Bet faktiski jau uzņēmuma vadītājs neko tādu unikālu nerada, jo viņš pārsvarā nodarbojas ar administratīvu darbu, presonāla vadību, pieslēdzas mārketingā, ja vajag...

Labi uzņēmuma vadītāji ir tādi, ko sauc par ģenerālistiem – spēj darīt daudzas lietas, ir daudzpusīgi. Manuprāt, tādiem uzņēmuma vadītājiem, kuri māk tikai vienu lietu, nav īpaši lielas izredzes uzņēmējdarbībā. Varu teikt tā, ka mana darba rezultātus unikālus padara tā nozare, kurā es strādāju.

Kas Jūs patiesi aizrauj?

Mani ļoti, ļoti aizrauj dzīve kā tāda. Man patīk šis process. Patīk tas, ka mēs esam sabiedriskas būtnes. Man pašai ir ļoti plašs hobiju klāsts, līdz ar to man patīk cilvēki ar plašām un daudzpusīgām interesēm. Un tas ir arī tas, kas mani aizrauj – dzīvošanas process.

Kādam, Jūsuprāt, ir jābūt labam uzņēmuma vadītājam?

Es domāju, ka labs uzņēmuma vadītājs ir ļoti empātisks. Tas nozīmē, ka viņš spēj iejusties cilvēkos, viņš spēj iejusties vajadzībās – gan darbinieku, gan klientu.

Labs uzņēmuma vadītājs ir arī garīgi intelektuāli attīstīts cilvēks. Tāds, kas spēj strauji uztvert problēmu un ātri, pēc būtības risināt jautājumus. Saskatīt būtisko – tā ir ļoti nozīmīga īpašība, jo ļoti bieži cilvēki zaudē spēku un laiku, darot nevajadzīgas lietas. Būtiski ir to pašu svarīgo esenci pamanīt, un arī nozīmīgi ir spēja visu novest līdz galam. Nodarboties arī ar jautājumiem, kas varbūt nav tik patīkami, un konfrontēties ar realitāti, nemānīt sevi. Šīs visas īpašības man šķiet raksturīgas labam uzņēmuma vadītājam. 

Atpakaļ