Kāpēc sūtīt atteikuma vēstules kandidātiem, kuri nav izturējuši konkursu

Kāpēc sūtīt atteikuma vēstules kandidātiem, kuri nav izturējuši konkursu
Free stock photo pixabay.com

Allaž aizņemtajiem personāla atlases speciālistiem atvēlēt laiku atteikumu vēstuļu nosūtīšanai ir pēdējais uzdevums darāmo darbu sarakstā. Tomēr tas patiesībā var būt noderīgs veids, kā uzlabot jūsu darba procesu un radīt par jūsu uzņēmumu labu iespaidu.

Turpmāk  trīs iemesli, kāpēc jums vajadzētu sūtīt atteikuma  vēstules pretendentiem.

1. Profesionālisms

Katra profesionāla un atbildīga uzņēmuma iezīme ir darba procesu sakārtotība, ieskaitot personāla atlases procesus. Jūs kā cilvēkresursu profesionālis noteikti zināt, ka esat arī uzņēmuma seja, kas prezentē uzņēmuma kultūru. Tāpēc viens no uzdevumiem ir arī profesionāla komunikācija, ieskaitot saraksti - uzaicinājuma un atteikuma vēstules.

Vēstulē nav jāiedziļinās detaļās vai garos paskaidrojumos, kāpēc konkrētais kandidāts netika izvēlēts. Esiet vienkārši un ar cieņu izturieties pret vēstules saņēmēju. Paturiet arī  "durvis vaļā" nākamajai iespējamajai sarunai par citu vakanci uzņēmumā nākotnē.

Savā darbā DarbaGuru uzņēmumā izmantoju sekojošu vēstules formu:

Sveicināti, Jāni!

Pateicos par Jūsu izrādīto interesi, atsaucoties uz X uzņēmuma izsludināto Pārdošanas menedžera vakanci. Atzinīgi novērtēju Jūsu zināšanas un pieredzi, taču Jūsu kandidatūra šoreiz netika izvēlēta konkrētajam amatam.

Labprāt saglabātu Jūsu CV, lai nākotnē varētu kontaktēties, ja radīsies piemērots darba piedāvājums Jūsu kvalifikācijai.

Pateicos par veltīto laiku un ceru uz turpmāko sadarbību!

Ar cieņu,
Inga Daliba
(amats, uzņēmums, kontakinformācija)

2. Uzņēmuma aizsardzība

Atteikuma vēstules nosūtīšana atlases projekta noslēgumā ir arī iespēja pasargāt uzņēmumu no pārpratumiem vai negācijām. Tā tiek nodrošināta vienlīdzīga attieksme pret pilnīgi visiem kandidātiem, izslēdzot jebkāda veida (dzimuma, vecuma u.tml.) diskrimināciju.

3. Atgriezeniskā saikne

Tā ir arī iespēja saņemt atgriezenisko saikni ne tikai kandidātam, bet arī jums. Šāda savstarpēja uzmanība ir mazs piliens darbu jūrā, taču ar ļoti lielu pievienoto vērtību attiecību veidošanā un uzturēšanā. Latvijas darba tirgus ir ļoti mazs, lai varētu atļauties nevērīgu komunikāciju, kas nākotnē var vērsties pret jums pašiem.

Raksts publicēts:
Žurnāla "iBizness" 2016.gada aprīļa numurā

Atpakaļ