Sociālā rekrutēšana

Viena no lielākajām tendencēm darbā pieņemšanā pēdējos gados ir bijusi sociālo mediju izmantošana talantu piesaistīšanai un pārveidošanai. Šī prakse pat ieguva savu nosaukumu - “Sociālā rekrutēšana”. Kas tā īsti ir un kā to veiksmīgi izmantot personāla atlasē?

Sociālā rekrutēšana ir saistīta ar kandidātu atrašanu darbam caur sociālajiem medijiem, piemēram, Facebook, LinkedIn, Twitter u.c. Sociālā rekrutēšana notiek divos dažādos veidos. Pirmais ir arvien lielākais sasniedzamības līmenis, izplatot ziņu par darbinieku meklēšanu un paļaujoties uz cilvēku sociālo tīklu iespējām, lai brīvās darba vietas tiktu izplatītas tālu un plaši. Otrajā tiek aktīvi meklēti potenciālie kandidāti, izmantojot pieejamo informāciju sociālajos tīklos.

Sociālā rekrutēšana ir būtiska personāla atlases mārketinga sastāvdaļa. Tā pārsniedz pašreizējo vakanto sludinājumu ievietošanu jūsu uzņēmuma sociālā tīkla kontos. Tā piedāvā daudz vairāk! Jūs varat izmantot sociālo mediju tīklus, lai meklētu potenciālos kandidātus, izveidotu attiecības ar viņiem un mudinātu viņus pieteikties uz jūsu vakantajām darba vietām.

Priekšrocības

Izmantojot sociālo rekrutēšanu, jūs varat:

1. Sasniegt pasīvos kandidātus

Jūs neatradīsiet pasīvos kandidātus darba stendos vai sava uzņēmuma karjeras vietnē, tāpēc sociālie mediji varētu būt vienīgais veids, kā jūsu darba sludinājums var viņus sasniegt.

2. Saņemt lielāku atsaukšanos

Atvieglojiet saviem darbiniekiem procesu ar kandidātu atsaukšanos. Tikai ar vienu klikšķi uz viņu sociālajiem tīkliem esošie darbinieki var dalīties informācijā par jūsu uzņēmuma vakanci ar visiem saviem ģimenes locekļiem, draugiem un kolēģiem!

3. Mērķēt uz saviem ideālajiem kandidātiem

Sociālo mediju tīkli ir lieliska vieta, kur sasniegt kandidātus ar dažādu izcelsmi, vecumu, tautību, dzimumu un nozari. Ko darīt, ja jums ir ļoti specifiska, šauri noteikta kandidāta persona? Neuztraucieties - izmantojiet izvērstās meklēšanas rīkus, lai atrastu savus ideālos kandidātus!

4. Iepazīstināt ar savu uzņēmuma kultūru

Unikālas uzņēmuma kultūras attīstīšana un demonstrēšana ir kritiska jauno talantu pieņemšanas un darba devēju firmas zīmes sastāvdaļa. Ja jūs savā uzņēmumā demonstrējat lielisku kultūru, cilvēki vēlēsies kļūt par tās daļu!

5. Izveidot personīgāku saikni ar potenciālajiem kandidātiem

Efektīvai sociālajai rekrutēšanai vajadzētu darboties kā sarunai. Sociālie mediji ļauj kandidātiem sazināties ar jūsu uzņēmumu viena klikšķa attālumā un ātri saņemt atbildi.

6. Ietaupīt naudu

Kandidātu meklēšana, izmantojot sociālo mediju platformas, ir ļoti rentabla salīdzinājumā ar tradicionālajām personāla atlases metodēm (piemēram, avīzes, TV, radio reklāmas un specializētu publikāciju un apmaksātu vietņu izmantošana).

 

Sociālo mediju tīklus var izmantot, lai ne tikai palielinātu izpratni par jūsu uzņēmumu, bet lai arī ievietotu aktuālos darba piedāvājumus, sazinātos ar tiem cilvēkiem, kuri, iespējams, ir lieliski piemēroti izsludinātajai vakancei, ļaut citiem ieteikt kādus cilvēkus un atzīmēt viņus jūsu ievietotajos ziņojumos, kā arī lai pētītu vairāk pieejamo informāciju par potenciālajiem kandidātiem.

Dažādi pētījumi liecina, ka darba meklētāji sociālos medijus un profesionālos tīklus vērtē kā visnoderīgāko darba meklēšanas resursu, un liela daļa no rekrutieriem atzīst, ka, tieši pateicoties sociālajiem tīkliem, viņi ir veiksmīgi atraduši atbilstošos kandidātus.

Sociālā rekrutēšana noteikti ir mainījusi darbinieku meklēšanas un darbā pieņemšanas spēli.