Kā piesaistīt personāla atlases speciālistu uzmanību

Kā piesaistīt personāla atlases speciālistu uzmanību
Photo by citirecruitment, CC license

Daudz patīkamāk tikt uzrunātam no personāla atlases speciālista puses, kas veic atlasi kādai kompānijai, nekā pašam nemitīgi caurskatīt sludinājumus un aktīvi sūtīt CV, lai iegūtu kāroto darbu. Turpmāk seši ieteikumi, ko varētu darīt, lai kļūtu pamanāms cilvēkiem, kuri nodarbojas ar personāla atlasi.

Izvietojiet CV interneta rekrutēšanas datu bāzēs

CV datu bāzes ir tā vieta, kur personāla atlases speciālisti regulāri caurskata jaunākos CV pēc dažādiem kritērijiem – kategorijas, darba pieredzes, izglītības, valodu prasmēm u.tml. Ja Jums būs izveidots profesionāls CV, turklāt korekti noformēts, pievienojot pareizu nosaukumu, mērķi, nozares kategoriju, lai Jūs pēc atslēgvārdiem vai meklēšanas kritērijiem uzreiz varētu atrast, tad ir lielas izredzes tikt uzrunātam uz e-pastu vai telefoniski.

Esiet korekts un aktīvs sociālajos tīklos

Ja vēl neesat reģistrējies, tad izveidojiet profilu starptautiskajā profesionālajā tīklā LinkedIn, kur iespējams prezentēt sevi kā kādas konkrētas nozares profesionāli, veidot kontaktus ar citiem speciālistiem, iegūt novērtējumu, rekomendācijas no iepriekšējiem vai esošajiem darba devējiem.

Lietojiet sociālos tīklus (Twitter, Facebook u.c.) kā platformu, lai pastāstītu par sevi kā par sociāli aktīvu, zinošu vai zinātkāru, erudītu vai radošu cilvēku. Izvairieties no negatīvu atsauksmju rakstīšanas par bijušajiem vai esošajiem kolēģiem vai darba devējiem. Nepubliskojiet vai nedalieties ar nekorektām fotogrāfijām vai video.

Paturiet prātā, ka ļoti daudzi personāla atlases speciālisti, potenciālie darba devēji, izskatot Jūsu kandidatūru uz kādu vakanci, ielūkojas arī Jūsu sociālo tīklu profilos.

Runājiet un esiet sadzirdēts

Piedaloties semināros, konferencēs , izstādēs vai korporatīvajos saietos, nestāviet malā, nepalaidiet garām iespēju uzdot jautājumus, komentēt, uzstāties vai sagatavot kādu prezentāciju. Tā tiksiet pamanāms gan personāla atlašu kompāniju speciālistiem, gan par personālu atbildīgajiem cilvēkiem uzņēmuma iekšienē.

Rakstiet un tieciet lasīts, citēts

Mūsdienās ir lieliska iespēja rakstīt gan personiskos blogus, gan piedalīties korporatīvo blogu vai mājas lapu satura veidošanā. Ielieciet saiti uz rakstu sociālajos tīklos, aiciniet Jūsu draugus, sekotājus, kolēģus pakomentēt un, ja atzīst par labu esam, tad padalīties ar informāciju un saiti tālāk.

Kā arī, ja esat veicis kādu pētījumu, analīzi un guvis atziņas, tad uzrakstiet par to un nosūtiet vadošajiem nozares vai ziņu portāliem, kā arī drukāto mediju redakcijām. Ja tēma tiešām būs interesanta un raksts uzrakstīts saistošā, gramatiski pareizā valodā, tad publicitāte Jums ir nodrošināta.

Iegūstiet, sniedziet atsauksmes un rekomendācijas

Ja esat novadījis kādu semināru vai prezentāciju, tad nebaidiet palūgt atgriezenisko informāciju, novērtējumu. Ja esat lieliski vadījis un noslēdzis kādu projektu un turklāt saņēmis atzinību no vadības puses, kāpēc lai neapjautāties pēc  rakstiskas rekomendācijas uz papīra vai tiešsaistē.

Tāpat arī neatsakiet sniegt ieteikumus, rekomendācijas no savas puses. Ja zināt kādu labu strādnieku, speciālistu vai menedžeri, bet uzņēmuma personāla daļa jautā pēc palīdzības kādas vakances aizpildīšanai, tad atbalstiet, sniedziet nepieciešamo informāciju, palīdziet sakontaktēties.

Atpakaļ