Sociālo mediju ekspertes Katarinas Hartgers stāsts

Sociālo mediju ekspertes Katarinas Hartgers stāsts
Foto: Blink fotografie

Uzdrošināties riskēt, pabeigt to, ko esi iesācis, sākt kaut ko no nulles un uzbūvēt to līdz veiksmes stāstam – tas ir ne tikai veiksmīga uzņēmēja raksturojums, bet arī Katarinas Hartgers personīgā zīmola stāsts. Augstās prasības pret sevi un citiem ir palīdzējušas sasniegt to, ko viņa ir iecerējusi, un sakārtot dzīvi tā, lai viņa var darīt tikai tādu darbu, kas viņai sagādā prieku.

Kādas ir Jūsu “superspējas”? Ko Jūs darāt labāk par citiem?

To, vai labāk par citiem, neuzdrošinos apgalvot, bet es labi protu cilvēkus “savienot” tā, lai tas pievienotu vērtību viņu biznesā vai privātā dzīvē, vai abos variantos. Tas viss sākās, kad 1993. gadā atbraucu uz Latviju, darbojos visādos projektos, kas saistās ar Latvijas tēlu ārvalstīs, pārstāvot Latviju ārvalstu izstādēs, piedaloties kultūras projektos utt. Un tad no 1997. gada vēl kādā garākā posmā strādāju Nīderlandes vēstniecībā Rīgā Tirdzniecības veicināšanas departamentā, un pēc tam 2004. gadā aizbraucu atpakaļ uz Nīderlandi, lai atvērtu un vadītu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecību Amsterdamā. Nemitīgi “savienoju” Nīderlandes un Latvijas uzņēmējus, tas jau ir kļuvis par automātisku rīcību. Tādēļ man bija liels gods kļūt par Latvijas goda konsuli Nīderlandē pagājušā gada maijā.

2010. gadā aizgāju no LIAA, jo vēlējos atkal kļūt par uzņēmēju. Strādājot LIAA, man bija jāveicina Latvijas eksportu un investīcijas Latvijā. Tolaik pamazām sāku šim nolūkam izmantot LinkedIn un Twitter. Sāku saprast, ka ar sociālo mediju palīdzību var ātrāk un efektīvāk tikt pie vērtīgiem kontaktiem. Un tā man sākās interese par sociālajiem medijiem. Tas ir arī iemesls, kāpēc 2010. gadā dibināju sociālo mediju uzņēmumu un ieguvu diplomu, kļūstot par sociālo mediju speciālistu. Iemācījos uzņēmējiem uzrakstīt un īstenot sociālo mediju stratēģijas. Un šodien, 9 gadus vēlāk, es pasniedzu sociālo mediju kursus. "LinkedIn uzņēmējiem" ir vieni no kursiem, un vairāki uzņēmēji ir kā ārpakalpojumu izvēlējušies uzticēt man savu sociālo mediju menedžmentu. Tas nozīmē, ka es rakstu un ievietoju ziņas sociālajos medijos, protams, stratēģiski un ar mērķi, taisu arī monitoringu, izpētu statistiku... Tā, lai varētu nodrošināt, ka uzrakstītā ziņa tiešām arī nokļūs pie mērķauditorijas.

Kāpēc izvēlējāties kļūt par uzņēmēju?

Esmu uzņēmēja kopš 25 gadu vecuma. Tas viss sākās praktiska nolūka dēļ, bet jau ātri sapratu, ka man ir dota šāda iespēja un tā ir jāizmanto. Man patīk sākt kaut ko (uzņēmumu, projektu) no nulles un to uzbūvēt līdz veiksmes stāstam. Labprāt arī palīdzētu citiem to darīt, jo ar gribu, nolemtību un sirdi var īstenot sapņus. Nevajag pārāk visu apdomāt un pārdomāt, bet vienkārši jādara. Ja neriskēsi, tad arī nevinnēsi. Un tās nav tikai tukšas runas. Es pati, atbraucot uz Latviju 1993. gadā, uzsāku savu dzīvi no nulles. Man bija sakrāti aptuveni 200 eiro, un nerunāju latviešu valodā. Iemācījos valodu, vienkārši aizejot uz veikalu un ar pirkstu rādot, ko vēlos iegādāties. Pārdevēja pateica, kā to sauc, un es atkārtoju. Tad mani aicināja pasniegt nīderlandiešu valodu pieaugušajiem. Tolaik sauca Zinību Biedrība, tagad Tautas Skola. Man bija bailes, jo nebija pieredzes un nebiju arī skolotāja. Man bija tikai 23 gadi! Bet tad iedomājos, kādā veidā es gribētu iemācīties latviešu valodu, un tā es izstrādāju materiālus, kā iemācīt maniem kursu dalībniekiem nīderlandiešu valodu - ar bērnu dziesmiņām un dzejoļiem. Un vēl šodien, satiekot kādus no kursu dalībniekiem, viņi visi vēl atceras dziesmiņām vārdus!

Kādas ir Jūsu dzīves un darba vērtības?

Mana dzīve un darbs ir iekārtoti tā, ka es daru tikai to, kas man patīk. Jo tikai tādā veidā varu gūt enerģiju jaunām idejām un projektiem. Un tikai tā varu iedvesmot arī citus.

Kurus vārdus un frāzes Jūs visbiežāk lietojat, lai raksturotu sevi?

Apņēmīga, drosmīga, dzīvespriecīga, mīlu dzīvniekus. Man ir augstas prasības pret sevi, un tādēļ arī pret citiem. Es uzskatu, ka nav svarīgi dzīvē, kas ar tevi notiek, bet gan tas, kā tu ar to tiec galā.

Kas padara Jūsu darba rezultātus interesantus un unikālus?

Tas, ka es nepadodos, kamēr nav īstenots tas, ko esmu iesākusi. Nezinu, vai tas ir kaut kas unikāls, bet es vienmēr cenšos palīdzēt cilvēkiem būt tādiem, kādi viņi ir, arī biznesā, jo būt autentiskam ir atslēga uz panākumiem visādā ziņā. Tas, ko tu atspoguļo, ir tas, ko tu piesaisti.

Kas Jūs patiesi aizrauj?

Daba un dzīvnieki. Lai uzlādētu sevi ar jaunu enerģiju, man patīk ar suni iet pastaigāties vai paskriet. Suns ir patiesa būtne, viņš neizliekas, ir godīgs. Tāpat ir arī ar zirgiem. Pēc 25 gadiem esmu atkal atsākusi jāt ar zirgu. Tas var būt ļoti konfrontejoši ar sevi, jo zirgs uzreiz jūt, kāds tev garastāvoklis - ja esi nervoza un steidzīga, tad arī zirgs steigsies. Ja tevī ir bailes, tad arī zirgs jūtas nedrošs un var sākt uzvesties neprognozējami. Bet, ja esi sabalansēts, tad sanāk lieliska sadarbība ar zirgu. Tāds īsts "komandas gars". Un tā ir brīnišķīga sajūta!

Kādam, Jūsuprāt, ir jābūt labam uzņēmuma vadītājam?

Labs vadītājs, manuprāt, ir vadītājs, kurš nedod komandas, bet parāda labo piemēru. Mērķis līderiem ir radīt jaunus līderus, nevis turēt darbiniekus kā algotus gūstekņus. Man, protams, "viegli runāt", jo esmu pati sev priekšniece, bet man ir bijusi pieredze īsā dzīves posmā arī būt kā darbiniecei. Smejos pie sevis, to sakot, jo nebija vienmēr veiksmīgi. Tomēr esmu tēva meita - kapteiņa meita. 

 

Lasiet arī citus Latvijas personīgo zīmolu stāstus:


Uzņēmējas Vinetas Spoģes un "Association of Professional Coaches Latvia" stāsts
Stila konsultantes Irēnas Jankovskas stāsts
Finanšu konsultanta un BNI Vivaldi direktora Edgara Zālīša stāsts
Uzņēmējas Ingas Dalibas un „DarbaGuru” stāsts
Komunikācijas ekspertes, pasaules apceļotājas un blogeres Zanes Eniņas stāsts
Biohakinga entuziasta Māra Žundas un "Rūdīšanās skola" stāsts
Uzņēmēja Rinalda Tēra un "RE/MAX" stāsts
Uzņēmējas Zanes Bičevskas un „DIVI grupa” stāsts
Uzņēmēja Oskara Čodora un „Watex” stāsts
Eurolife Latvia realizācijas direktores Hellas Milbretas - Holmas stāsts
Uzņēmēja Pētera Urtāna un "RigaBrain" stāsts
Neirovalodas kouča Lindas Adamovas stāsts

 

Atpakaļ