Kā kļūt par līderi

Kā kļūt par līderi
Free stock photo pexels.com

Cilvēku raksturi un personības iezīmes atšķiras. Kāds ir bijis izteikts jau skolā veidojot kopīgu projektu ar klasesbiedriem, kāds vienmēr ir bijis vairāk novērotājs. Gadiem ejot un pilnveidojot sevi, sajūta var mainīties un cilvēks, kas nekad nav bijis līdera pozīciju alkstošs par tādu var vēlēties kļūt. Savukārt, tas, kurš bijis mazs līderis jau bērnībā – vēlēsies izkop savas līderības prasmes.

Lūk, pieci ieteikumi no DarbaGuru Academy puses, kas palīdzēs kļūt par efektīvu līderi.

Veic pierakstus un klausies

Vienmēr sapulcēs, tikšanās reizēs un būtiskos jautājumos par darbu – veic piezīmes, pat, ja tie nav konkrēti darba uzdevumi, bet galvenās tēzes par tematu. Pieraksti, ko Tu veic palīdzēs labāk izprast tematu par ko runājat. Pārrunātā piefiksēšana tiek dēvēta par vienu no profesionāliem ieradumiem. Pierakstīt idejas, domas un faktus ir ļoti svarīgi, ja vēlies sevī attīstīt līderību.

Kāp ārā no komforta zonas

Vai kādam Tavā nodaļā ir sakrājušies pārāk daudz darbu? Vai vadītājs piedāvā iespēju izmēģināt spēkus starptautiskā projektā? Izmanto šādas iespējas! Piesakies! Uzdrīkstēšanās vienmēr būs labs palīgs Tavu prasmju un zināšanu pilnveidei. Jebkura jauna atbildība ir vēl viens solis pretī izaugsmei. Piedalīšanās, iniciatīvas uzņemšanās citu acīs Tevi parādīs kā līderi. Nekad nevar zināt, kura izmantotā iespēja Tevi aizvedīs pie paaugstinājuma.

Atrodi sev mentoru

Tavu nozari pārstāvošs profesionālis, kā mentors ir svarīgs aspekts ne tikai Tavai karjerai, bet arī līdera dotību attīstīšanai. Ir tik atbalstoši, ja vari pārrunāt karjerai nozīmīgus jautājumus ar kādu, kas ir gājis līdzīgu ceļu. Tas ir kopīgs ideju lidojums, kas ar padomu palīdzību kāpšanu pa karjeras kāpnēm padarīs pārliecinošāku.

Uzticies un esi pateicīgs

Novērtē cilvēku darbu Tev līdzās. Nekad neaizmirsti pateikties par paveikto kolēģiem vai saviem darbiniekiem. Vēl viena ļoti būtiska īpašība līderim, kas labi izpaužas kopā ar pateicību, ir uzticēšanās. Līderim ir jābūt gatavam šad tad mesties nezināmajā un riskēt. Aizdomu ēna pār katru potenciālo jauno klientu vai sadarbības partneri, nav līderi raksturojoša rīcība. Piesardzība atsevišķos gadījumos var būt vēlama, bet uzticēšanās ir ilgtspējīgu attiecību pamatā.

Lūdz atgriezenisko saiti

Spēja būt atvērtam objektīvai atgriezeniskai saitei ir viens no veidiem, kā veiksmīgi attīstīt savu karjeru. Ja pēc publiskas runas vai iesniegta projekta neesi saņēmis atsauksmes – jautā pēc tām! Neatkarīgi no Tava paveiktā izvērtējuma regularitātes, atgriezeniskās saites saņemšana ir ļoti vērtīgs rīks profesionālai izaugsmei. Saņemot atsauksmi, no tās iegūtais var palīdzēt augt ne tikai Tev, bet visai Tavai komandai.

Atpakaļ