Stāstniecības (storytelling) nozīme spēcīga personīgā zīmola izveidē

Stāstniecības (storytelling) nozīme spēcīga personīgā zīmola izveidē
Free stock photo pixabay.com

Stāstniecība ir gandrīz visu mūsu publisko uzstāšanos veiksmes pamatā. Tā ataino to, kā mēs mijiedarbojamies, veidojam, komunicējam, dzīvojam un sapņojam. Cilvēkiem vajadzētu ieguldīt vairāk laika un resursu, lai mācītos un stāstītu labākus stāstus. Īpaši tas attiecas uz personīgo zīmolvedību un karjeras izaugsmi. Spēcīga personīgā zīmola izveidē ir ļoti būtiski, kā mēs sevi sludinām jeb kādu stāstu par sevi izveidojam.

Izstāstiet savu stāstu

Tas, ko redzēs sabiedrība, būs izteicieni un izpausmes, ko Jūs paši vēlaties par sevi pateikt. Lai to vieglāk būtu iesākt, varat izveidot tabulu ar divām slejām.

A slejā ierakstiet sasniegumus un pieredzi, ko rakstītu visi, parādot savu karjeras attīstību. Piemēram, iegūtos grādus, apgūtās prasmes, paveiktos projektus u.t.t. Savukārt B slejā ierakstiet tos sasniegumus un pieredzi, kas ir tieši Jums unikāli un arī attiecas uz Jūsu karjeras mērķiem. Piemēram, cilvēku vārdus, ar kuriem kopā esat strādājis, publicētie raksti, saņemtie apbalvojumi, prakses vietas, Jūsu talanti u.t.t.

Tagad aizmirstiet par A sleju, un koncentrējieties uz ierakstīto B slejā! Tieši par to Jums ir jāraksta un jāveido stāsts. Sāciet ar ievadu, kurā ir apkopots tas, kas sekos. Pēc tam rakstiet īsu rindkopu par katru sasniegumu vai pieredzi (ne vairāk kā par 4-5). Beigās uzrakstiet secinājumu, kurā apkopots, kāpēc Jūsu uzskaitītie dati atbilst Jūsu karjeras un personīgā zīmola mērķiem. Lai Jūsu stāsts būtu atmiņā paliekošs, labāk lai tas ir īss, bet interesants. Pievienojiet tam humoru, ja tas atbilst Jūsu personīgajam zīmolam. Izmantojot interesantus un aizraujošus ziņojumus, sabiedrībai būs vieglāk Jūs uztvert un saistīt ar Jūsu profesionālo personīgo zīmolu.

Izsakiet sevi

Ja Jums būtu par sevi jāizveido 30 sekunžu reklāmas rullītis, tajā Jums būtu jāizceļ tieši B slejā sarakstīto. Jums ir jāuzsver tas, ko Jūs darāt citādāk, nekā pārējie! Tieši tās unikālās pieredzes un prasmes, ko esat savā karjerā sasniedzis, ir Jūsu personīgā zīmola veiksmes stāsts! Un ļoti būtiski ir tas, kā un cik pārliecinoši Jūs to izstāstīsiet, lai citi noticētu.

Jūsu veiksmes scenārijs

Veiksmes scenārijs Jums jāizmanto, lai optimizētu savu personīgo zīmolu. Atveriet savus Twitter, Facebook un LinkedIn profilus un apskatieties, vai tie atbilst Jūsu personīgajam zīmolam un karjeras mērķiem! Vai Jūsu bilde izskatās pēc tās personas, par kuru Jūs runājat savā veiksmes scenārijā? Vai īsā biogrāfija tam atbilst? Un kā ar Jūsu rakstītajām ziņām un tām, ar kurām esat dalījies? Vai tās arī atbilst Jūsu personīgajam zīmolam? Un vai profila vārds ir tāds pats kā Jūsu personīgā zīmola nosaukums? Izvērtējiet savus profilus kritiski, un visu, kas ir neatbilstošs, mainiet! Jūs kā personība tagad esat stāsts! Pielāgojiet visu šim stāstam!

Katra nianse ir svarīga saistībā ar Jūsu personīgo zīmolvedību, ar veiksmīgu stāstniecību, ar to, cik spilgti paliksiet sabiedrības atmiņā. Visam ir jābūt saskaņotam, arī sociālo tīklu profiliem. Izmantojot unikālu stāstu, lai radītu pozitīvas sajūtas auditorijai, var palīdzēt Jūsu personīgo zīmolu saglabāt labāk viņu prātos un atmiņā. 

Atpakaļ